Strona główna | AktualnościOpony premium dla żurawi samojezdnych

Opony premium dla żurawi samojezdnych

Rozmowa z Arkadiuszem Przydatkiem, dyrektorem Działu Opon Przemysłowych Michelin Polska S.A.

Fot. Michelin Polska

Forum Budowlane: Czy warto poświęcać uwagę oponom do żurawi samojezdnych?

Arkadiusz Przydatek: Ostatnie plany GDDKiA koncentrują się na drogach szybkiego ruchu i obwodnicach miast, a te z kolei jak wiadomo wymagają budowy dużej liczby  wiaduktów, mostów, rozjazdów – funkcjonalnych węzłów komunikacyjnych. Mnogość inwestycji infrastrukturalnych spowodowała w Polsce wzrost i odnowienie parku żurawi mobilnych, potrzebujących opon, aby móc się skutecznie i bezpiecznie przemieszczać się z jednego miejsca na drugie. Dźwig przemieszczając się de facto nie pracuje i nie zarabia – więc takie operacje trzeba ograniczyć do minimum.

Opony do tego typu maszyn – służące jedynie do przejechania na miejsce pracy – często są traktowane jako mało ważny element, w porównaniu z innymi systemami. Tymczasem okazuje się, że taka opona odgrywa ważną rolę w produktywności dźwigu, co ma bezpośrednie przełożenie na rentowność inwestycji. Ciekawie wygląda relacja ceny żurawia (nawet używanego) względem kosztu ogumienia zapewniającego jego niezawodną mobilność w każdych warunkach.


FB: Czy opony klasy premium mają tutaj rację bytu?

AP: Takie pytanie zadaje sobie zapewne wielu właścicieli żurawi kołowych. Z przeprowadzonych rozmów z nimi, a także kierowcami/operatorami wiele przemawia za świadomym wyborem.
Decydując się na opony Michelin, w porównaniu z innym podobnymi rozwiązaniami, częstotliwość wymiany jest mniejsza – dokonuje się jej co najmniej 2 razy rzadziej, przykładowo co 8–10, zamiast co 3–4 lata. Ponadto, głębokość bieżnika, jakość zastosowanej mieszanki i przede wszystkim trwały karkas z nowatorskimi opatentowanymi rozwiązanymi gwarantują bezproblemową jazdę przez cały okres eksploatacji.


FB: Michelin nie zapomina również o kwestiach bezpieczeństwa oraz ekologii...

AP: Zgadza się. Przemieszczając się na oponach Michelin kierowca ma panowanie nad pojazdem i pewność, że zatrzyma jak będzie tego wymagała sytuacja na drodze i to niezależnie od tego czy droga będzie sucha czy mokra. Asymetryczny bieżnik, mieszanka gumy, konstrukcja stopki poprawiająca kontakt opon z obręczą to tylko niektóre elementy mające na to wpływ.

Ekologia zaś to „parametr” coraz bardziej zyskujący na znaczeniu. Firma Michelin przewidziała w swojej misji działania na rzecz ochrony środowiska. Opony spod znaku Michelin nie zawierają olei aromatycznych, są produkowane w fabrykach mających certyfikaty ISO 14001, ale przede wszystkim z uwagi na zdecydowanie większą trwałość generują mniej odpadów do utylizacji. Poza tym są przeznaczone do pogłębiania, co jeszcze bardziej wydłuża okres ich eksploatacji.


FB: Co zatem proponuje Michelin firmom używającym żurawi samojezdnych ?

AP: Obecnie na rynku dużych żurawi samojezdnych stosowane są najczęściej cztery rozwiązania techniczne w zależności od zdolności do przenoszenia obciążeń. Michelin ma w swojej ofercie kompletną rozmiarówkę: 385/95R24 X-Crane 170F, 385/95R25 X-Crane+ 170F, 445/95R25 X-Crane+ 174F, 525/80R25 X-Ccrane+ 176F (indeks prędkości F – 80 km/h). Opony te, co podkreślają operatorzy żurawi, dają olbrzymią różnicę w niższym hałasie i braku wibracji. Wiąże się to z jakością i unikatowością karkasu, który jest bardzo elastyczny i zoptymalizowany pod kątem użytkowania na drodze.


FB: Dziękujemy za rozmowę
DODAJ KOMENTARZ
Wymagane: Zaloguj się aby dodać komentarz > Zaloguj się
LOSOWE TAGI SYSTEMU
OSTATNIO DODANE PRZETARGI
Zamawiający Przedmiot zamówienia
Zakład Gospodarki Mieszkaniowej Towarzystwo Budownictwa Społecznego w Częstochowie Sp. z o.o. Malowanie klatek schodowych w budynkach mieszkalnych wielorodzinnych stanowiących zasób komunalny gminy, zarządzanych i administrowanych przez Zakład Gospodarki Mieszkaniowej Towarzystwo Budownictwa Społecznego Spółka z o.o. w Częstochowie

Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie Dostawy sukcesywne chemii gospodarczej do jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie

42 Baza Lotnictwa Szkolnego Remont placu apelowego na terenie kompleksu w m. Sochaczew

Urząd Gminy Budowa sieci wodociągowej w Wąwelnicy

Gmina Opatówek Przebudowa nawierzchni dróg gminnych na terenie gminy Opatówek w miejscowościach: Zduny ul. Długa, Szulec, Sierzchów

Urząd Gminy w Morawicy/Gmina Morawica Dowóz uczniów do szkół podstawowych i gimnazjalnych z terenu Gminy Morawica w roku szkolnym 2016/2017, dodatkowe przewozy organizowane przez Gminę Morawica oraz dowóz uczniów niepełnosprawnych

ZOZ Szpitala Powiatowego w Sochaczewie opaski żołądkowe i balony wewnątrzżołądkowe do chirurgicznego leczenia otyłości

Warszawski Uniwersytet Medyczny Dostawa systemu do wielkoskalowych analiz sekwencji DNA dla potrzeb Zakładu Diagnostyki Laboratoryjnej i Immunologii Klinicznej Szpitala Pediatrycznego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, znak sprawy AEZ/S-095/2016

Instytut Gruźlicy i Chorób Płuc Na dostawę produktów leczniczych oraz środków spożywczych specjalnego przeznaczenia medycznego określonych w 4 pakietach.

6 Wojskowy Oddział Gospodarczy Roboty remontowe ogólnobudowlane i elektryczne w budynku nr 260 w kompleksie wojskowym m. Ustka